HovedsideHjelpKalenderLogg innRegistrer

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24.05.2013.05:19:45

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk

Forum nytt
Er det noe du mener bør forandres på forumet ? Kansje en tjeneste som bør legges til ? ta gjerne kontakt med oss, så skal vi se om dette er noe som lar seg gjøres noe med Hilsen : Administratorene

News
I stedet for å stå for sine uttalelser og beskyldninger, har en sentral person i Troglodytt styret gjort sitt for å ødelegge en velfungerende forening

Stats
12343 innlegg i 1452 emner av 309 medlemmer
Nyeste medlem: mendreru
+ 
|-+  Generell kategori (Krever medlemskap)
| |-+  Generelt (Moderatorer: Geir.W, Hallgeir)
| | |-+  NGF driver fortsatt på med sin "heksejakt"
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Emne: NGF driver fortsatt på med sin "heksejakt"  (Lest 906 ganger)
Geir.W
Geir.W
Global moderator
Entusiastisk medlem
Utlogget Utlogget

« på: 10.07.2012.10:07:18 »

NGF med Svein Grundstrøm i tet, er igjen ute med innkallelse til møte.
Dette til tross for at Troglodytt ved forrige innkallelse etterlyste hva de ønsket å samarbeide om, noe de
tydeligvis ikke ønsket å opplyse om.
Troglodytt takket da nei til invitasjonen, siden de ikke ønsket å definere hva agendaen var.
Desuten så er grunnen til dette møtet bygget på Tim Patrick`s forslag på NGF`s årsmøte som de selv ikke vedtok
men tok selv heller over hele forslaget og kjører det i deres regi.
Med tanke på at all uro i grottemiljøet i Norge, bygger på missnøye med NGF og deres holdning til andre grottere utenfor styret.

Allikevel Sender Svein Grundstrøm ut en ny innkallelse til møte nummer 2 for å fortsette saken videre. Dette til tross for at troglodytt klart har sagt at de ikke ønsker å delta. vedlagt på denne innkallelsen ligger et heller svært mangelfult referat fra forrige møte, hvor han går til frontalangrep på Ulv Holbye for saken han tok opp. Ulv tok opp hele grunnen til bråket i grottenorge, hvorpå Svein Grundstrøm nekter å referere dette. Kanskje ikke noe rart, når han er en av årsakene til at situasjonen er slik den er i dag...

En slik måte som NGF arbeider på her, viser hvordan hele dette forbundet er bygget opp. styret blir valgt ut fra hva de forlanger medlemmer som deltar på årsmøtet skal stemme på... og de refererer kun de sakene der hvor de kan fremstå som
reneste englebarna i blomsterhaven sin. Desverre er det ikke slik, noe de selv viser gang på gang.

Nå syntes jeg det er på tide at vi andre grotteintreserte samler oss og setter en stopper for dette "mafia" forbundet..

Vedlagt ligger kopi av referat.
som de forøvrig ikke ønsker å vise hvem de har sendt dette til, og har derfor ingen mailliste som motakere.

Geir. W
privat grotteinressert
Loggført

Geir Loe Winsrygg
Trulsebråten 21
1350 Lommedalen
mob: 99442446
Aksnes
Gjest
« Svar #1 på: 12.07.2012.00:50:52 »

Hei

Generalforsamlingen vår hadde ingen skjult agenda, og som ny likte jeg denne måten møtet gikk gjennom og fungerte demokratisk. Alle fikk sagt meningene sine og de behandlet som seriøse forslag. Og sånn skal en seriøs forening fungere og styret er medlemmers talerør for å jobbe videre med det som blir lagt frem i en generalsamling.  jeg støtter dere i dette arbeidet Stå på!!  Smiler

Bra jobba Geir
« Siste redigering: 18.07.2012.00:25:20 av Aksnes » Loggført
Stefan
Ordinær Medlemmer
Nybegynner
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 17.07.2012.20:06:45 »

Hei Geir!

Jeg tillater meg å kommentere og stille noen kritiske spørsmål:

Sitat
NGF med Svein Grundstrøm i tet, er igjen ute med innkallelse til møte.
Dette til tross for at Troglodytt ved forrige innkallelse etterlyste hva de ønsket å samarbeide om, noe de
tydeligvis ikke ønsket å opplyse om.

Hvordan ville det tatt seg ut om NGF unnlot å jobbe videre med samarbeid, eventuelt om de lot være å sende ut brev til Troglodytt og derved ekskluderte klubben i prosessen?

Sitat
Troglodytt takket da nei til invitasjonen, siden de ikke ønsket å definere hva agendaen var.

Dette blir for internt for meg, så du må gjerne utdype.

Sitat
Desuten så er grunnen til dette møtet bygget på Tim Patrick`s forslag på NGF`s årsmøte som de selv ikke vedtok
men tok selv heller over hele forslaget og kjører det i deres regi.

Har Tim Patrick kommentarer, eller er du hans talsperson? Er det ikke uansett bedre at det skjer noe enn at ingenting skjer?

Sitat
Med tanke på at all uro i grottemiljøet i Norge, bygger på missnøye med NGF og deres holdning til andre grottere utenfor styret.

Takk for din omtanke for grottemiljøet, men jeg opplever relativt stabile i grottemiljøet lokalt ihvertfall Smiler Jeg ser jo antydninger til personkonflikter ellers, men jeg synes ikke at disse bør blandes med øvrig politikk eller foreningsaktivitet. Det å tilegne NGF all skyld for uro i Norge virker tendensiøst. Slik som jeg kjenner miljøet, hadde de som liker slikt alltids funnet noe å krangle om.

Uansett tolker jeg ditt innlegg som et forsøk på å "hive bensin på bålet", og således et forsøk på å skape eller forsterke en konflikt.

Sitat
Allikevel Sender Svein Grundstrøm ut en ny innkallelse til møte nummer 2 for å fortsette saken videre. Dette til tross for at troglodytt klart har sagt at de ikke ønsker å delta.

Som nevnt tidligere hadde vel en unnlatelse av å sende ut innkalling blitt påtalt minst like kraftfullt...

Sitat
vedlagt på denne innkallelsen ligger et heller svært mangelfult referat fra forrige møte, hvor han går til frontalangrep på Ulv Holbye for saken han tok opp. Ulv tok opp hele grunnen til bråket i grottenorge, hvorpå Svein Grundstrøm nekter å referere dette. Kanskje ikke noe rart, når han er en av årsakene til at situasjonen er slik den er i dag...

Her er vi inne på personkonflikter, og vi kan være enig om at det er noe d****.

Sitat
En slik måte som NGF arbeider på her, viser hvordan hele dette forbundet er bygget opp.

Jeg er medlem i NGF, og derved en del av forbundet, akkurat som jeg er en del av Troglodytt.. Jeg synes ikke noe særlig om å bli beskrevet på denne måten, enten jeg blir det som en del av Troglodytt eller NGF.

Sitat
styret blir valgt ut fra hva de forlanger medlemmer som deltar på årsmøtet skal stemme på... og de refererer kun de sakene der hvor de kan fremstå som
reneste englebarna i blomsterhaven sin. Desverre er det ikke slik, noe de selv viser gang på gang.

Her hadde det vært flott med noen eksempler. Jeg har aldri, til tross for flere års medlemsskap i både Troglodytt og NGF, vært på et møte, så jeg kan ikke si noe om hvordan de gjennomføres, men jeg tenker å dra nedover i år for første gang for å se.

Sitat
Nå syntes jeg det er på tide at vi andre grotteintreserte samler oss og setter en stopper for dette "mafia" forbundet..

Jeg foreslår heller at vi bruker kreftene på å løst opp i personkonfliktene, eller i hvert fall sørge for at de ikke "utkjempes" med bruk av klubber eller foreninger som våpen. Enig? Smiler

Med vennlig hilsen

Stefan
Loggført
Mjelle
Ordinær Medlemmer
Medlem
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 20.07.2012.00:59:58 »

Med et par unntak fikk jeg lynkjeft av tilstedelista for mine tidligere sologrotteturer, da jeg var så uheldig å rydde opp etter en alpin redningsøvelse samme søndag. For en gjeng. For en bande. Mafia! Skal det bli noe bedre klima må et paradigmeskifte til. Hodene som har holdt på gjennom 70-80 og 90-tallet må trekke seg fra styreverv, og la andre få styre ferden videre.
Loggført
Administrator
Administrator
Juniormedlem
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: 20.07.2012.19:40:03 »

Stefan..

Jeg har lest ditt innlegg, og skal svare så snart jeg sitter på en
Pc og ikke på telefonen...

Viktige ting du tar opp og de feortjener et skikkelig svar.

Geir
Loggført

Geir.W
Stefan
Ordinær Medlemmer
Nybegynner
*
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: 20.07.2012.21:27:41 »

Det høres bra ut! Det er viktig å påpeke at målet mitt er ikke å at man skal konkurrere om å spy ut mest mulig eder og galle, men at man faktisk forsøker å bidra en løsningsorientert debatt uten å slenge ut påstander og beskyldninger på forumet. Eventuelle slike ting får vi ta på telefon eller PM.

mvh

Stefan
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til: